Ads

Friday, July 13

Kapal Mewah-BTOL 10 Gambar

Kapal yag direka  oleh Naval architect Philippe Brand diberi nama Alloy Yacht's Vertigo. Kapal mewah ini memiliki layar yang tertinggi setinggi 220 kaki.

Kapal dua alam ini boleh digunakan di air mahupon didarat. Menggunakan konsep seperti kereta kebal untuk berjalan dipermukaan darat.



Kapal yang diberi nama trimaran yang direka untuk perjalanan jauh sepanjang pasifik. Kapal ini mengambil masa selama 5 tahun untuk dibina. Kos pembuatan sebanyak 15 million dollar. Apa yang menarik kapal ini boleh dikemudikan dengan menggunakan applikasi untuk iPad!

Paypal co-founder, Theil dan Blueseed company bekerjasama untuk membuat bandar diatas kapal. Kapal ini akan dirasmikan pada tahun 2013.

Kapal maling mahal pernah di bina, kapal yang diberikan nama Eclipse menelan belanja sebanyak 800 million dolar. Dipunyai oleh hartawan Roman Abramovich  berumur 44 tahuh dan berasal dari Rusia. Kapal ini memiliki 2 helipad, 24 kabin tetamu, 2 kolam renang dan dewan menari. Kapal ini merupakan kapal lyar terpanjang sepanjang 164 meter dan memerlukan 70 krew untuk operasi kapal ini.

Kapal ini merupakan prototaip dan akan dibina ole UK company Yacht Island. Kawal mewah yang dilengkapi air terjun yang turun dari gunung berapi. Kapal ini juga dilengkapi perhiasan mewah seperti wayang, perpustakaan, gimnasium dan juga sauna. Dibahagian luar pulak dilengkapi kolam renang, bar dan tempat melepak.

Orsos Island, nama yang diberikan oleh pereka kapal ini, German company, kerana kapal ini dilihat sebagai pulau bergerak. Ianya direka seperti rumah yang mewah.

Kapal mewah 2 tingkat ini diberi nama Oculus sepanjang 250 kaki dan direka oleh Kevin Schopfer yachts LLC. Kapal ini dilengkapi salun, lif spa boleh memuatkan seramai 12 orang dalam satu masa.

Kapal yang di panggil Turanor ini dihasilkan oleh Planet Sola. Kapal ini dilengkapi dengan sistem solar yang terbesar pernah diletakkan di kapal. Kapa l ini boleh bergerak selama 3 hari dengan menggunak tenaga solar.

Rumah terapung yang dibina oleh syarikat X-Architects mengandungi dapur, ruang tamu dan ruang makan. Boleh dikatakan kapal ini diilhamkan dari rekabentuk rumah.

"Like" facebook kami!!! :)

No comments:

Post a Comment